Met ons wetenschappelijk onderzoek vergaren we ´state of the art´ kennis. We proberen bepaalde feiten of principes te ontdekken en proberen daarmee bij te dragen aan uitbreiding van kennis en begrip over sociale veiligheid. Met onze wetenschappelijke publicaties willen we deze opgedane kennis delen met anderen.
Aanpak van Radicalisme: een psychologische analyse.
De Wolf, A. B. & Doosje, B. (2011).
Amsterdam: SWP uitgevers
Manual for teachers and youth workers.
Young, H., Holsappel-Brons, J., Rooze, M. & De Wolf, A. B. (2014).
Amsterdam: Impact, Partner in Arq.
Routes van het recht: Over de rechtspsychologie.
Doosje, B., De Wolf, A. B., Mann, L., & Feddes, A. (2017). Radicalisering en De-radicalisering. In P. J. van Koppen, M. Jelicic, J. W. De Keijser & R. Horselenberg (eds.)
Den Haag: Uitgeverij Boom.
Current Opinion in Psychology Special Issues: Intergroup Relations 2016.
Doosje, B., Moghaddam, F. M., Kruglanski, A. W., De Wolf, A. B., Mann, L. & Feddes, A. R. (in press).Terrorism, Radicalization and De-radicalization.
Radicale jongeren op school: (H)erkennen en begeleiden.
De Wolf, A. B. (2017). Radicalisering en de rol van het onderwijs. In W. Steensels & F. Van Camp (eds.)